Saison passée ? (prévoir header particulier si oui) : Oui

l'heure espagnole /​ gianni schicchi

Opéra Bastille - from 17 May to 17 June 2018

l'heure espagnole /​ gianni schicchi

Opera Maurice Ravel / Giacomo Puccini

See performances Subscribe Book Option booking

Personal offers for this show

Opéra Bastille - from 17 May to 17 June 2018

2h20 with 1 interval

Language : French

Surtitle : French / English

  • Opening night : 17 may 2018

About

In few words:

A distinct whiff of commedia dell’arte pervades this programme. Spiced with Italian buffa, L’Heure espagnole transports us to Torquemada’s clock shop, the scene of his wife Concepcion’s infidelities. Latin in its harmonic sensuality, the farcical humour of Ravel’s opera is a fitting counterpart to the situation imagined by Puccini in Gianni Schicchi. Weary of tragic subjects, for the final part of Il Trittico Puccini composed a grand confidence trick orchestrated by a falsifier willing to do anything to gain wealth. Including bringing back the dead!
Guided by his acute eye for detail and sense of comedy, Laurent Pelly’s hilarious production examines the cogwheels of cuckoldom and sets them whirring to Puccini’s feisty social satire.

Representations

In audiodescription

Advantages

Full

In audiodescription

Advantages

Full

Audio clips

L'Heure Espagnole - Concepcion (Clémentine Margaine)

— By In partnership with France Musique

L'heure espagnole - Concepcion et Din Iñigo Gomez (Clémentine Margaine et Nicolas Courjal )

— By In partnership with France Musique

Gianni Schicchi - Rinuccio (Vittorio Grigolo)

— By In partnership with France Musique

Gianni Schicchi - Lauretta (Elsa Dreisig)

— By In partnership with France Musique

Media coverage

  • Doublé gagnant pour cette nouvelle production de l’Opéra de Paris, avec L’Heure espagnole, de Ravel et Gianni Schicchi, de Puccini

    Marie-Aude Roux, Le Monde, 28 mars 2004
  • Et c’est bien là l’un des atouts majeurs de cette production, l’une des meilleures signées par Laurent Pelly : une direction d’acteurs qui ne laisse rien au hasard, multiplie les détails sans s’y noyer et avec un sens aigu de l’observation.

    Michel Parouty, Les Echos, 29 mars 2004
  • C’est un régal de drôlerie, ponctué par l’horlogerie sonore de Ravel et traversé des éclats de rire de l’orchestre

    Hélène Jarry, L’Humanité 6 avril 2004.

About the work

Partners